VMF START STOP AGM
Bij geavanceerde start-stopsystemen zien we naast de conventionele start-stopfunctionaliteit tevens remenergierecuperatie. Hierbij wordt de energie die vrijkomt bij het remmen en uitrollen van de auto omgezet in elektrische energie en teruggeleid naar de accu. Dit vereist een accu die niet alleen bestand is tegen zware cyclische belasting, maar ook een lage interne weerstand biedt die de teruggewonnen energie snel laat opnemen.
De juiste keus is dan een VMF AGM Start Stop accu met geavanceerde X-Frame punched plate technologie.
VMF START STOP EFB
EFB staat voor Enhanced Flooded Battery. Sommige fabrikanten spreken van Enhanced Cycling Mat ofwel ECM. Bij EFB/ECM technologie is de positieve plaat gecoat met een polyester scrim zodat het actieve materiaal extra houvast heeft aan de plaat. De cyclusvastheid is daardoor hoger dan bij traditionele accu's en maakt de accu extra bestand tegen schokken en trillingen.
VMF EFB accu’s zijn bestemd voor voertuigen met een hoog energieverbruik of, in het bijzonder, met een conventioneel start-stopsysteem zonder remenergieterugwinning.
In personenauto's die als nieuw voertuig met EFB-accu's werden uitgerust moet bij accuvervanging altijd weer een EFB-accu worden ingebouwd. Upgraden naar AGM kan natuurlijk wel.
VMF GREEN SYSTEM
Doorslaggevend voor het vermogen en de betrouwbaarheid van deze VMF Green System accu's is het gepatenteerde calcium-tin rooster met speciale PowerFrame® -technologie. Samen met unieke koolstofadditieven in de actieve massa zorgt dit voor optimaal startvermogen, snelle ladingopname en lange levensduur.
VMF DEEP CYCLE AGM
Met afstand de beste AGM accu voor cyclisch gebruik. In AGM accu's wordt het electrolyt vastgehouden in microporeuze glasfiberseparatoren. Ze lekken niet, kunnen desgewenst gekanteld worden gemonteerd en omdat ze bij normaal gebruik geen (knal)gas produceren kunnen ze ook probleemloos worden geïnstalleerd in iedere normaal geventileerde verblijfsruimte.